zeilmee.reismee.nl

Zomerse temperaturen, weinig wind en een flinke tocht voor de boeg

Beste meelezers,

Inmiddels zijn we in Boulogne-sur-Mer aangeland. Vanochtend om 0600 weggevaren, een uurtje tegenstroom geaccepteerd en toen met vliegend tij naar BsM gevaren. Zeilen was er niet bij; de soms zo woeste zee was mak als een lammerje omdat er geen wind stond. Dus op de motor langs de Franse noordkust gevaren. Heel rustgevend allemaal.... Ron zet zo nog een paar mooie foto's op de site, o.a. Van onze boot-bat! Vanochtend kregen we namelijk bezoek van een vleermuis die alle vliegjes uit de spinnewebben in de mast at.

De haven van BsM is niet echt geweldig. Oude rommel. Wel prima voorzieningen en de oude stad met een mooie citadel was een bezoek waard. Lekker aan boord gegeten en zitten dubben over het vervolg van de reis. Eigenlijk wilden we naar Fecamp maar nader onderzoek van de Nautical Reeds en internet leerde ons dat dit niet handig is zo kort na springtij. De kans op vastlopen is aanwezig en sinds Blankenberge zijn we daar bunzig van (bunzig = Lunteraans voor vies van). Dus net de knoop doorgehakt. We varen naar Cherbourg. Dat is een tocht van circa 140 NM oftewel zo'n 260 kilometer. We gaan dus een nachtje op zee doorbrengen en de weersomstandigheden lenen zich daar goed voor. Betekent ook dat we even uit de verbindingen zijn dus niet schrikken ma, de Paradoxe vaart echt nog wel ookal zie je haar even niet op Marinetraffic....

Morgen dus tijd voor bruinvissen en vogels spotten en voor goede gesprekken onder het genot van de zelfgemaakte cappucino van Ron met bijbehorende zelfgebakken cantuccini.

We realiseren ons dat thuis hard gewerkt en gestudeerd wordt: TOP! Succes allemaal en wij hebben alle tijd om over al jullie inspanningen na te denken en des te meer te waarderen dat wij rustig kunnen wegdromen in een schijnbaar tijdloos deinen op de golven.

We plakken ook nog een kaartje van onze ris van morgen erbij.

Tot zover de berichtgeving van de Paradoxe. PB5814.

Reacties

Reacties

Hans

Mooie reis jongens! Geniet ervan. Hans

Robin

Pas nou maar op met knopen doorhakken op een zeilboot!

Caroline

Leuk weer om jullie verhalen te lezen en foto's te zien. Grappig ook al die beesten onderweg. Hier in Engeland hebben wij eergisteren 2 wulpen vlak onder ons zien wegvliegen. Heel herkenbaar, ook in de vlucht.
Goede reis en veel plezier!

Janny

Ik was bezig jullie te schrijven, hoe ik het voor elkaar krijg weet ik niet maar opeens was alles weer foetsie, dus probeer ik het opnieuw.jullie lunchen op zee, ik heb dat vanmiddag bij de drie zussen in Veenendaal gedaan, we waren met 11 vrouwen en het was weer erg prettig. En toen we daar weggingen werd het erg stil.
Ook even bij Anne binnengewipt die druk aan de studie was, ik benijdde haar niet maar dat heb ik niet gezegd hoor.
ki ra. Was zooo blij dat ze me zag en vroeg waar jij toch bleef???
Flauw van me he?
Ook was ik op het kerkhof, de steen is er nog niet. Zal nu wel gauw gebeuren vermoed ik.
Donderdag komen Elise en kinderen hier eten want ik zie mezelf niet met een lap voor mijn oog over straat gaan.
Wel KlaasJan, ik denk veel aan jullie en ik wens jullie een mooie reis en ik kan het niet laten, dus ik zeg; wees voorzichtig.
Heel veel liefs. Ma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!